Geloof je in jezelf?

Boksschool Amsterdam Mijn naam is Jesse Lowes en ik ben al meer dan 10 jaar professioneel bokser. Ik ben een van de weinige professionals die je zal helpen met je conditie en mentale training. Testosteron – Zijn ze belangrijk? Testosteron en het andere groeihormoon zijn zeer belangrijk voor je geestelijk en lichamelijk welzijn. Ik ben het onderwerp geweest van vele wetenschappelijke studies en de resultaten van deze studies tonen aan dat maar liefst 10 procent van wat je in je training stopt, wordt aangedreven door testosteron. Ik kan bijvoorbeeld ’s morgens nog drie uur trainen. Ik heb meer trainingsuren per dag dan elke andere bokser. Dit is, zonder twijfel, het resultaat van meer testosteron in je lichaam. Ik train atleten met een gemiddeld talent op de middelbare school en in professionele boksklassen. Sommigen van hen zijn erg goed, maar niet van deze wereld vergeleken met mij. Velen van hen zijn bang om gewond te raken, te vallen, of belachelijk gemaakt te worden. Zij vertrouwen vooral op de training die ik in Amsterdam, Pennsylvania doe. Ik heb andere atleten gehad die probeerden met mij te trainen in Nederland, LA, Chicago, enz. Geloof het of niet, de meesten zijn erg goed en erg nieuwsgierig, net als Rocky. Ik voel me vaak nederig als ik gevraagd word mensen te trainen waarvan ik zeker weet dat ik er nog nooit van gehoord heb. Ik ben vaak nieuwsgierig wat mij zo anders maakt. Ik heb ook gemerkt dat heel weinig mensen met mij in Nederland willen trainen. Ze trainen om verschillende redenen. Ik heb gemerkt dat ze bang zijn om uitgelachen te worden of dat iemand in de sportschool ze uitlacht. Ze trainen meestal voor het “gevoel” of om indruk te willen maken op iemand. Ik denk dat je zou kunnen zeggen dat ik “in hun wereld” zit. Ik voel me erg op mijn gemak in deze wereld. Weet je hoe sommige mensen zich voelen? “GH Peak.” Een aantal van mijn meest betrokken zijn geweest in college basketbal. Tijdens mijn laatste jaar op de middelbare school was basketbal als… ik tegen een muur. Elke dag, leek het, werd ik getest op mijn basketbal vaardigheden. Soms werd ik met een arm of een been aan de kant gezet. Soms verloor ik met een paar punten verschil. Ik herinner me niet dat ik aan een wedstrijd meedeed, maar wel dat ik aan de ontvangende kant stond. Ik hoor nog steeds de stem: “Je komt niet hoger in basketbal als je niet opjaagt en je voeten niet beweegt.” Nu ben ik een vrij goede schutter. Maar toen ik op school zat, leken ze zich meer te richten op mijn verdedigende vaardigheden. Alsof ik ze aan het opjagen was, om in betere vorm te komen, om mijn verdediging te verbeteren. Natuurlijk waren mijn basketbal vaardigheden beter dan sommige spelers, oké, maar laten we eerlijk zijn. Ik was in een betere situatie dan de meesten om te leren jagen en mijn voetenwerk te verbeteren. Dit is iets dat je kunt leren en oefenen. Het is iets waar je goed in kunt worden zonder dat je een paar duizend dollar hoeft uit te geven aan een trainer of aan plyometrie. Er is een plaats voor in ieders basketbaltrainingsschema. Dit is geloven in jezelf. Je kunt je tegenstanders overtreffen Boksen is meer een soort race. Ik herinner me dat ze ons op de middelbare school door de gymzaal lieten rennen. We moesten dribbelen, passen, explosie, schoten blokkeren, enz. Hoewel deze oefeningen leuk waren, raakten we al snel verveeld en werd de kwaliteit van de trainingen minder. Degenen die bleven en hun trainingen verbeterden met aandacht voor detail raakten zeer geïnteresseerd en kregen een passie voor het spel. Nu zijn hun trainingen net zo leuk als basketbalwedstrijden. Maar de belangrijke factor die zij toevoegden was dat zij in zichzelf geloofden. Ze wilden het echt! Het was echt een “ik”-factor die hen anders maakte dan de andere spelers. Soms kan een andere factor je groot maken. Geloof jij in jezelf? Volg een cursus of gebruik een video die coaches voorbereidt om je werk te beoordelen. Zoek boeken om je te inspireren. Ik vind grote successen om je geloof in jezelf aan te moedigen. Kijk naar Andy Phillip’s boeken of volg zijn blog. Ja, hij is beperkt om in de juiste richting te plotten. Maar ik vind zijn gratis materiaal krachtiger en inspireren tot een andere manier van denken over mijn eigen training. Hier is nog een les. Soms leveren degenen die zichzelf echt uitdagen geweldige resultaten op. Denk je dat degenen die geloven in de manier waarop je traint meer bijdragen aan je verbetering? Ik geloof niet in het concept dat je in jezelf moet geloven om je te verbeteren. Wat ik geloof is dat het veel beter is als je nergens in gelooft. Laat alles voor je bestaan. Als je niet in jezelf gelooft, wat blijft er dan over? Je hebt geen reden om jezelf te geloven of iets te leren. Vertrouwen Ik geloof niet in het concept dat het hebben van veel vertrouwen iets is dat bestreden moet worden. Ik geloof dat het geweldige resultaten zal opleveren. Het is een veel vrijere en krachtigere manier om jezelf uit te drukken. Je zelfvertrouwen moet niet geforceerd of gedaan zijn. Het moet een echte uitdrukking zijn van wie je bent.